Suka blog gua?

Wednesday 28 September 2011

don't judge a book by its cover tapi kalau nak judge dulu pun bolehh.

sumber : Mr. gigolo

“eh! Zam lu tengok buku ni,macam best je…menusuk kalbu betul la..,gua rasa macam nak beli gune duit yang gua kiben semalam kat kedai pak wahab jonggos tu la.”

“Buku ni lu nak beli? Dah macm harem dah gua tengok,tak baik untuk budak-budak lepas baligh macam lu ni baca..nak-nak lu gune duit harem,bertambah-tambah haremmm pulak nanti”

“jebon la lu zam! Mane lu tau buku ni tak baik,alaa..gua pun bukan baik sangat macam lu..hahahah”

“derm! Mane gua tau? Eh! Da kalau cover depan buku ni tunjuk gambar segi tiga pastu ada mata kat tengah dia,takkan  input kat dalam ni pasal cara-cara mak jemah bersegama dengan scandal dia dekat bali pulak? Tiga suku sangat lah lu ni.”

“erk!"

*****

Ye! Kenkadang  gua rase betul jugak frasa-frasa  omputeh macam don’t  judge a book by its cover,tak pun frasa-frasa lain yang sama waktu dengannya la kan.tapi kenkadang tak betul jugak..oh! ya maaf! pendirian gua memang tak berapa nak tetap..kah kah kah.

macam yang lu tahu ,lumrah manusia ni,suka memanipulasikan ape yang dia nampak,sebab setiap apa yang kite nampak dekat mata kasar,kite terus nilai,tu pasal lah pandangan orang tu penting ye anak-anak!,yela takkan lu nampak minah yang dok menebeng kat lorang-lorang gelap lu nk cakap minah  tu jual shawl pulak,tak pun buat demontrasi fasal cara-cara nak pakai shawl macam hana tajimas pulak kan,nampak sangat bebal lu bertimpa-timpa.hahahahahah 

tu fasal kenkadang gua tak berapa nak sokong frasa-frasa omputeh cengitu,sebab zahir yang kita lihat sama je dengan ape yang kita fikir.eh! tapi suk hati gua la kan..hahahahhah

Tu lah,kenkadang dari segi perangai,pakaian,percakapan  ataupun ape je yang berkaitan dengan seseorang tu penting,macam berblog jugak,kalau blog tu islamik sikit,mula la cakap owner blog tu sopan macam geisha melayu terakhir,pastu kalau owner blog yang suke tempek gambar  banyak-banyak dekat blog,mesti lu pikir owner tu gilo publisiti kan..kan..kan…sebab gua pun selalu fikir macam tu gak! hahahahha..dan sama jugak kalau lu jumpe blog yang owner dia suke carut-carut macam gua ni,kompom lu pikir gua ni macam jebon sangap yang tinggal tiga kali jumaat lagikan ..kah kah kah.






tapi!!!!





gua tak kisah pun kalau lu nk fikir gua macam tu,sebab lu bukan kenal gua pun..keh keh keh

2 comments:

tulis dengan ikhlas kalau lu nak dapat pahala free :)